Вступ 3
Розділ І. Актуальні напрями мовознавства на сучасному етапі
розвитку лінгвістичної науки.
1.1. Когнітивна та комунікативна лінгвістика в контексті
мовознавчого знання. 7
1.2. Функціональна лінгвістика як різновид структуралізму. 15
1.3. Лінгвістика тексту як галузь мовознавчих досліджень. 19
1.4. Актуальні проблеми сучасних психолінгвістичних, соціолінгвістичних,
етнолінгвістичних, гендерних досліджень. 23
Розділ 2. Практичне застосування сучасних напрямів мовознавства у
шкільному курсі української мови.
2.1. Профілізація навчання – магістральний шлях реформи старшої
школи. 36
2.2. Концептуальні засади комунікативної методики навчання
української мови. 39
2.3. Шляхи реалізації когнітивної методики навчання рідної мови. 49
2.4. Вивчення лінгвістики тексту у шкільному курсі української
мови. 67
2.5. Використання досягнень напрямів сучасного мовознавства у
системі позакласної роботи з рідної мови у школах нового типу. 72
2.6. Нові інформаційні технології як основний засіб
розвитку комунікативної та когнітивної компетенції. 79
Розділ 3. Педагогічні умови реалізації сучасних напрямів мовознавства
у шкільному курсі української мови.
3.1. Організація експериментальної роботи. 90
3.3. Експериментальне доведення ефективності запропонованої методики. 94
Висновки. 99
Список використаної літератури. 103
Додатки
|